Opel GT Forum banner

1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
7 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bonjour a Tous ,je suis un nouveau membre et possesseur d'une Bitter SC de 1984 qui nécessite quelques travaux de remise en état,la voiture ne démarre pas ,la pompe a essence fonctionne mais n'est pas connectée via le circuit et les injecteurs ne travaillent pas ,si on injecte l'essence directement au throttle body,le moteur démarre immédiatement puis s'arrête ,j'ai connecté la pompe en short cut et remplacé le relay d'injection mais ,elle ne démarre pas ,les injecteurs sont toujours "ouverts" avec le contact allumé ,je ne trouve pas la solution ,pouvez vous m'aider ?

·
Your Noble Friend ;-)
4,397 Posts
If the injectors are "open" and spraying gasoline, the engine should start. Maybe time for a new ECU?

Dieter

·
Registered
7 Posts
Discussion Starter · #3 ·
If the injectors are "open" and spraying gasoline, the engine should start. Maybe time for a new ECU?

Dieter
Hello Dieter,thank you for replying,it's possible ,no information for the ECU but it's possible , the injectors STAY open and don't move when ignition is ON without put the starter on ,and when I check the injector connector with a lamp ,I have power on both contact of the injector connector ! very special ,something is wrong somewhere ,I bought the car like that ,first owner ,abandonned in a warehouse,I want just to be sure that it's the ECU or something else,I changed the relay of injection (new one from germany) but it was not the problem ,

·
Registered
7 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Le Bitter SC partage l'injection de carburant et d'autres bits avec le Senator/Monza.
Ce site opel, senator, monza, omega a beaucoup d'informations et de schémas pour les moteurs 3.0E/3.9E.
[/CITATION]
Hello Gary,yes I know ,I have too a Senator A 1 3.0 E but converted at GPL ,thank you ,but I have no spare parts in stock for try it

·
Registered
7 Posts
Discussion Starter · #7 ·

·
Registered
53 Posts
Hello Dieter,thank you for replying,it's possible ,no information for the ECU but it's possible , the injectors STAY open and don't move when ignition is ON without put the starter on ,and when I check the injector connector with a lamp ,I have power on both contact of the injector connector ! very special ,something is wrong somewhere ,I bought the car like that ,first owner ,abandonned in a warehouse,I want just to be sure that it's the ECU or something else,I changed the relay of injection (new one from germany) but it was not the problem ,
Hi Micheval, How did you determine that the injectors are open? Just by their electrical signals, or by hearing or feeling them (not) clicking, or did you actually remove them and saw them squirting fuel, which is quite difficult to do. I don't believe the injectors are always open, or the engine would be completely flooded and wouldn't start with starter fluid sprayed into the throttle body.
As soon the ignition is on one pin of the injectors will have continuous 12V on them. The other pin will have 12V too, until the ECU shortens it to ground to open the injector. Seeing 12V on the injector does NOT mean the injector is open.
It looks to me like the ECU never opens the injectors. For the ECU to work it needs a signal from the ignition on pin 1 and signals from the AFM on pins 7 and 20. I'm not 100% sure, but with the fuel pump wired up externally I believe the engine would actually idle without the AFM. The first check would therefore be to look for ignition trigger signals on pin 1.
Thomas

·
Registered
7 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Salut Micheval, Comment as-tu déterminé que les injecteurs sont ouverts? Juste par leurs signaux électriques, ou en les entendant ou en les sentant (pas) cliquer, ou les avez-vous réellement retirés et les avez-vous vus gicler du carburant, ce qui est assez difficile à faire. Je ne crois pas que les injecteurs soient toujours ouverts, sinon le moteur serait complètement noyé et ne démarrerait pas avec du liquide de démarrage pulvérisé dans le corps de papillon.
Dès que le contact est sur une broche des injecteurs aura du 12V continu sur eux. L'autre broche aura également 12 V, jusqu'à ce que l'ECU la raccourcisse à la terre pour ouvrir l'injecteur. Voir 12V sur l'injecteur ne signifie PAS que l'injecteur est ouvert.
Il me semble que l'ECU n'ouvre jamais les injecteurs. Pour que l'ECU fonctionne, il a besoin d'un signal de l'allumage sur la broche 1 et des signaux de l'AFM sur les broches 7 et 20. Je ne suis pas sûr à 100%, mais avec la pompe à carburant câblée à l'extérieur, je pense que le moteur tournerait au ralenti sans l'AFM. La première vérification serait donc de rechercher des signaux de déclenchement d'allumage sur la broche 1.
Thomas
[/CITATION]
Bonjour Thomas, merci beaucoup pour votre réponse, je viens de vérifier le connecteur avec une lampe à la terre et même avec le démarreur allumé, la lampe ne clignote jamais et donc les injecteurs jamais le spray d'essence, et le connecteur de la pompe à essence ne s'est jamais allumé le + fil et donc ca peut etre le calculateur (je n'en ai pas encore de rechange) ou le contact a l'interieur du distributeur ,je dois verifier ca ,mais j'ai trouve un gros fusible a coté du relais d'injection (pas brulé) est-ce fusible de la pompe ? Je n'ai pas de schéma électrique, mais la pompe n'est jamais alimentée en 12 v, elle a plusieurs problèmes ou un gros problème.. ECU ?? Je vérifierai ce week end et je vous dirai comment appelez-vous AFM ? (traduire ) salutations à Michel

·
Registered
53 Posts
>>Je n'ai pas de schéma électrique, mais la pompe n'est jamais alimentée en 12 v, elle a plusieurs problèmes ou un gros problème.. ECU ??
The ECU has nothing to do with the fuel pump. When the incoming air moves the flapper in the AFM it closes a switch (pins 36, 39) that operates the pump relay (pin 86b) in the double relay and finally sends power to the pump (pin 88d). You can operate the switch by moving the flapper by hand. This should be fairly easy to troubleshoot.
Thomas

Attachments

·
Registered
7 Posts
Discussion Starter · #13 ·
The ECU has nothing to do with the fuel pump. When the incoming air moves the flapper in the AFM it closes a switch (pins 36, 39) that operates the pump relay (pin 86b) in the double relay and finally sends power to the pump (pin 88d). You can operate the switch by moving the flapper by hand. This should be fairly easy to troubleshoot.
Thomas
Hello Thomas,
thank you for reply with diagrams ,I hope to check this week end
I have different parts in stock but not all,I must take a look for sûre
thank you again and good week end
regards
michel

1 - 13 of 13 Posts