Er zijn verschillende threads geweest over de installatie van de Sniper 2300, inclusief mijn eigen 2.6L motorbouw. Toen ik mijn Sniper-mod deed, was de 2300 de enige 2-barrel die beschikbaar was. Debiet voor 350 pk, dus veel te veel voor onze kleine CIH-motoren. Velen hebben die unit echter op kleine motoren geĂŻnstalleerd. Sindsdien is Holley uitgekomen met de single barrel 1100 Sniper-unit, geschikt voor maximaal 175 pk aan debiet. Dus in een samenwerking met OPGTS Forrest en ik hebben dit weekend zijn Opel GT brandstofinjectieconversie voltooid. We hebben een adapterplaat op maat ontworpen en gemaakt die de Sniper 1100 basisplaat op de standaard Opel 1.9L inlaatspruitstuk aansluit. We hebben ook een aangepaste gasklephefarmadapter gemaakt die het standaard Opel GT-stangensysteem 100% behoudt en perfect op de Sniper past. We hebben de O2-sensor in de header geĂŻnstalleerd, alle hogedrukbrandstofpomp en -leidingen aangesloten, alle bedrading voltooid, de eerste ECU geprogrammeerd en ze sloeg meteen aan! We hebben er zelfs een proefrit mee gemaakt en hij presteert fantastisch. Geen aarzelingen meer zoals bij de oude carburateur.
Gil en ik denken allebei dat de Sniper 1100 ideaal is voor de standaard tot milde CIH-motor en biedt weer een andere optie voor een eenvoudige EFI-conversie. Verwacht deze adapterkits in de nabije toekomst van OPGTS. Zodra ons weer hier in Ohio verbetert, zullen Forrest en ik meer rijtijd op zijn GT krijgen en de Sniper-unit laten beginnen met leren en de prestaties te verbeteren.
Gil en ik denken allebei dat de Sniper 1100 ideaal is voor de standaard tot milde CIH-motor en biedt weer een andere optie voor een eenvoudige EFI-conversie. Verwacht deze adapterkits in de nabije toekomst van OPGTS. Zodra ons weer hier in Ohio verbetert, zullen Forrest en ik meer rijtijd op zijn GT krijgen en de Sniper-unit laten beginnen met leren en de prestaties te verbeteren.