Opel GT Forum banner

Opel Kadett C

27K views 19 replies 9 participants last post by  ggl  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw, maar ik kom meteen ter zake.
Dus ik heb een Kadett uit '74 gekocht en hij heeft wat werk nodig, dus ik besloot ook de motor te vervangen en ben van plann om een Sierra 2.0 carburateur uit '86 te nemen, een V6 met een 5-versnellingsbak, omdat ik er een heb die ik meteen kan gebruiken.
De vraag is, wordt het te zwaar? Met de transmissie weegt hij ongeveer 150 kg.
Moet ook de achterkant veranderen, dus dacht aan een Hilux-differentieel met assen.
Ook een kleine foto om te zien waar ik het over heb.

Wat zijn jullie meningen?

#2 ·
Die motor en transmissie zullen niet te zwaar zijn als de Kadett oorspronkelijk een CIH-motorversie was...die motoren wegen ongeveer 125 kg plus het gewicht van de versnellingsbak. Maar als hij de OHV 1.2 liter heeft, dan zijn de hele voorste dwarsbalk en de ophanging kleiner en moeten ze worden opgewaardeerd om het gewicht te dragen.

#3 · (Edited)
:cool: Dat is goed, want zodra ik genoeg geld heb, wordt hij vervangen door een 2.9 Scorpio motor, hij weegt maar 30 kilo meer en voor de voorkant adviseerde de vorige eigenaar een Rekord vooras (weet niet meer van welk jaar) met schijfremmen, zou dat genoeg zijn, of welke andere assen zouden er zonder grote aanpassingen in passen? En de vering wordt op de hele auto veranderd :)

#4 · (Edited)
:cool: Dat is goed, want zodra ik genoeg geld heb, wordt hij vervangen door een 2.9 Scorpio-motor, hij weegt slechts 30 kilo meer en voor de voorkant adviseerde de vorige eigenaar een Rekord-vooras (weet niet meer welk jaar) met schijfremmen, zou dat genoeg zijn, of welke andere assen zouden daar passen zonder een grote aanpassing. En de ophanging wordt op de hele auto veranderd :)
de Rekord-as is veel breder, dus het is geen gemakkelijke upgrade,
beter/gemakkelijker om de originele as & A-armen aan te passen,
je kunt in Duitsland een ombouwset kopen die hem identiek maakt aan een GTE-as:
Oliedrukventiel
Hiro

#5 ·
Oké, dus die Ford Motor heeft nu geen keuze, want ik zou hier in de problemen komen. Dus het moet een Opel inline 4 motor zijn.
Dus wat zou u aanraden?
Ik dacht aan een Omega-motor, maar zijn er betere meningen?
Ook over de assen, ik moet iets uit Estland vinden, want het zou te duur zijn om het uit Duitsland te bestellen.
Bedankt,
Andre

#6 ·
Heb nog niet besloten of ik voor de 2.9 V6 van een Ford Scorpio ga of de C20NE, wat een veel kleinere motor is, maar dat is het punt, ik weet niet zeker of deze Opel dit gewicht aan de voorkant aankan.:ugh: En ik heb ook Ascona-assen gekocht, omdat de voorkant schijfremmen had, zal zien of ik alleen de remmen kan gebruiken of misschien zelfs de hele as en als de achteras in orde is, zal deze ook in gebruik worden genomen. Ik zal de foto's later laten zien.

#8 · (Edited)
Het heeft wat werk nodig en aangezien ik de hele auto opnieuw opbouw, dacht ik dat ik het wat interessanter zou maken. Het wordt een projectauto en het is erg moeilijk om reserveonderdelen te vinden voor de originele 1.2-motor. Het is een vrij zeldzame auto hier in Estland:banghead: En het lijkt erop dat ik alleen die schijven van de Ascona-as kan gebruiken. De achteras past, maar het lijkt erop dat hij een beetje te zwak zal zijn.

#9 · (Edited by Moderator)
En het lijkt erop dat ik alleen die schijven van de Ascona-as kan gebruiken
Image

De achteras past, maar het lijkt erop dat hij iets te zwak zal zijn.
Uw originele Kadett C 1.2 vooras zou al schijfremmen moeten hebben. De laatste Opel-trommelremmen voor zaten op de 1.0 Liter Kadett A.

Dieter

#11 ·
Maar de mijne heeft trommels en de documenten zeggen dat het een 1.2 is :confused:, hoe kan ik het verschil zien tussen een 1.2 en 1.0 en er is een mogelijkheid dat hij een B kadette vooras heeft :ugh: misschien.
Gedachten..Er is nooit een 1.0 liter Kadett B geweest. De Kadett A 1.0 en de vroege Kadett B 1.1 hadden voorste trommels.Een Kadett B vooras kon niet in een Kadett C worden gemonteerd zonder grote operatie...De standaard 1.2 Kadett C vooras zal niet veilig het gewicht van de grotere 4-cilinder Opel-motoren aankunnen, laat staan de Ford V-6, zoals Bob al zei.-Kurt

#14 ·
Dan moet het gewoon versterkt worden, maar welke as wordt hier gebruikt - Cruisingnight.tk - Building the Monster Kadett ?
Die V8 is zeker een stuk zwaarder dan een lichte V6 (met de transmissie weegt hij 175 kg)
Dat was een OHV Kadett B, de vervangende vooras kwam van een CIH Kadett B (andere motorbevestiging, 3-bladsveer in plaats van de originele 2-blads), dus hij was iets beter geschikt om een zwaardere motor te ondersteunen.

-Kurt

#13 · (Edited by Moderator)
Kadett C Limo

Voor mij is het geen goede keuze om een ijzeren V-6 in je Kadett te plaatsen.
Waarom probeer je niet de CIH van een Ascona/Manta/Rekord te plaatsen?
Het past gemakkelijk, motor en versnellingsbak, en de enige 'speciale' componenten zijn de motorsteunen die je in Duitsland kunt vinden voor ongeveer 70 euro.
Als je dit niet leuk vindt, kun je de nieuwere C20NE of de C20XE plaatsen (voor mij de beste keuze). Deze zijn lichter en sterker dan CIH en tegenwoordig gemakkelijker te restaureren of te modificeren, omdat ze moderner zijn en er onderdelen voor motoren beschikbaar zijn.
Je kunt ook verschillende motoren kiezen om te plaatsen, maar aangezien de Kadett een lichte auto is, zal de plaatsing van een zware motor zijn eigenschappen op een slechte manier veranderen.
Bijvoorbeeld een Ford Duratec 4-cilinder, een Mazda BP (van MX5) of een nieuwe lichtmetalen Opel 4-cilinder zijn allemaal goede motoren omdat ze licht, sterk, bijna 'kogelvrij' zijn en een goed (klein) brandstofverbruik hebben.

#17 · (Edited by Moderator)
Laat me dit even corrigeren.

Om de XE-motor in een Kadett C (latere 1.2-eenheid) te passen, zou je de voorste dwarsbalk en de ophanging moeten upgraden.

Motorsteunen en carterpan van de Manta zijn vrij gemakkelijk te verkrijgen, maar zouden de voorste dwarsbalk en de ophanging van een Manta A (of B) in de Kadett passen en sterk genoeg zijn om het gewicht te dragen?

Ik heb de eerder genoemde upgradekit nog nooit gezien, dus een link zou handig zijn.

Zou het voor de versnellingsbak niet gemakkelijker (en goedkoper) zijn om een 5-versnellingsbak type 9 te gebruiken?

Dat is wat ze lijken te gebruiken op alle type 7 auto's (Westfield, etc.) en klokhuizen die passen zijn goedkoop verkrijgbaar, samen met externe verbindingen om de positie van de versnellingspook te behouden.