Ik speel al met het idee om de GT te voorzien van een turbo sinds de dag dat ik hem kreeg. Gewoon iets aan de auto met slechts 70 pk past gewoon niet goed bij zijn sportieve uiterlijk. In eerste instantie ben ik van plan om 175-200 pk te pushen, wat de auto erg leuk zou maken om in te rijden. Draai hem dan op en kijk of ik die 300 pk kan halen. Hoe dan ook, de afgelopen dagen heb ik wat metingen gedaan om de beste positie te vinden om de turbo te monteren, tot nu toe lijkt het erop dat de beste plek is om het compressor-uiteinde hoog in de motorkapblaar te monteren. Vandaag heb ik een verstelbare beugel gemaakt om de positionering te controleren en een beetje gespeeld met de klokrichting van de turbo. Het past echt goed en ik dacht in eerste instantie dat de inlaat een probleem zou zijn, maar ik heb meer ruimte dan ik eerst dacht, behalve één ding... de brandstofinjectoren bij cilinders 1&2 komen heel dicht bij de compressorzijde van de turbo. Ik denk dat ik het kan redden, maar het wordt verdomd krap, zelfs met korte LS3-injectoren... Ik ben erin geslaagd om de LS-motor uit de esclade te halen die mijn lift in het weekend bezette, zodat hij naar buiten kan en de opel op de lift kan, dan kan ik de montage afmaken. Al met al ben ik er vrij zeker van dat dit de plek wordt waar hij terechtkomt...