Opel GT Forum banner

Mercruiser 3.7 L 4 cilinders

20K views 13 replies 6 participants last post by  Will I. Finish  
#1 ·
Mercruiser 3.7 L 4 cilinder... 4.36" boring x 3.75" slag 224 Cid. 190 pk en 275 lbft bij 4500....
Aluminium blok met sbc bell housing, ijzeren ford 460 cilinderkop. Stangen en zuigers ook 460 ford. Ik geloof dat het vliegwiel ook ford is.. Q jet 4bbl carb..
Ik probeer er lokaal een te vinden om wat afmetingen te krijgen om te zien of het in een gt zou passen. Ze zijn behoorlijk groot voor een 4 cilinder, maar het zou net kunnen passen.
Het is vrij eenvoudig om deze motoren te vinden voor $500 of minder totdat je er daadwerkelijk een wilt.
Het is lang geleden dat ik een van deze motoren in het echt heb gezien, maar ik herinner me dat ze aanvoelden als een sbc 350 in een behoorlijk grote boot..

#10 ·
Foto met dank aan het net..
View attachment 454515 View attachment 454517
Mercruiser 3.0
View attachment 454516

Vs mercruiser 3.7
Ik had een 19,5 voet lange skiboot gedurende ongeveer 11 of 12 jaar die een motor had die erg leek op degene die hierboven is afgebeeld. Het lijkt erop dat het een 3,4 liter was en ik heb het ongeveer 13 jaar geleden verkocht. De boot was een van de beste investeringen die ik ooit heb gedaan, omdat ik ongeveer 2500,00 dollar voor de boot heb betaald, inclusief alles wat je nodig zou hebben voor een skiboot, alles, en het 12 jaar later voor 2500,00 dollar heb verkocht zonder grote investeringen voor reparaties, enz. - gebruikte het op een verwarmd meer in NC, ik maak geen grapje - het meer werd gebruikt en was eigendom van Duke Power en ze gebruikten het water in hun koeltorens - ik herinner me dat ik in november naar het meer ging en dat het water in de buurt van het afvoergebied als badwater was - in de zomer was het water vaak echt te warm en niet verfrissend, maar toch erg mooi. Dat water was erg helder en had een mooie blauwe kleur. Belews Lake lag op ongeveer 20 minuten rijden van mijn huis. Ik heb mijn dochters leren skiën en elke keer dat we uitgingen, voelde het alsof we op vakantie waren, al was het maar voor een middag. Ik mis die boot en het skiën en gewoon op het meer zijn echt. Ah, de goede oude tijd. Bedankt voor het luisteren terwijl ik mijn jeugd, of de middelbare leeftijd zoals het geval kan zijn, herbeleef...............

#5 ·
Wachten op een reactie van een vriend van mijn vader die er een in een street rod installeert, over een paar metingen. Ik weet dat het behoorlijk groot is qua hoogte, aangezien de de hoogte van het dek 10,33" is, terwijl die van de 1.9 ongeveer 8,19" is. Maar de cilinderkop en het kleppendeksel van de Opel zijn behoorlijk hoog... Ik ben nu gewoon een eekhoorn aan het najagen, omdat dit steeds in me opkomt als een ruilidee. Maar het zou cool zijn als het onder de motorkap zou passen... Hier is een beetje eye candy van zijn build...
Image
Image
9
Image

#13 ·
Mercruiser 3.7 L 4 cilinder... 4.36" boring x 3.75" slag 224 Cid. 190 pk en 275 lbft @ 4500....
Aluminium blok met sbc bell housing, ijzeren ford 460 cilinderkop. Stangen en zuigers ook 460 ford. Ik geloof dat het vliegwiel ook ford is.. Q jet 4bbl carburateur..
Ik probeer er lokaal een te vinden om wat afmetingen te krijgen om te zien of het in een gt past. Ze zijn vrij groot voor een 4 cilinder, maar het zou net kunnen passen. Het is vrij gemakkelijk om deze motoren te vinden voor $500 of minder totdat je er daadwerkelijk een wilt.
Het is lang geleden dat ik een van deze motoren in het echt heb gezien, maar ik herinner me dat ze aanvoelden als een sbc 350 in een behoorlijk grote boot..
Hoi David, ik heb een Mercruiser 488 en een Mercruiser 3.0.. 488 meet: van de (massieve) harmonische balancier naar de voorkant van het vliegwiel 29", 24-1/2" hoog aan de achterkant, 22" hoog aan de voorkant, oliepan heeft een laag gedeelte aan de achterkant. Het is ongeveer 21" breed, met het oliefilter (inbegrepen in de 21") dat ongeveer 7" aan de inlaatzijde uitsteekt. Old school Chevy bell housing past op de achterkant van de motor. Mijn vliegwiel is niet geboord voor een drukgroep. De 3.0 is ongeveer 26" lang, 24" hoog en 14" breed, behalve waar de bell housing vastgeschroefd is. Ook old school Chevy. Dit vliegwiel is geboord voor een drukgroep. Geniet van je project. Rich